CUSTOMER JOURNEY WORKSHOP

Maak kennis met de databronnen om een goeie customer journey te maken. Neem je case mee, ontwikkel zelf een customer journey en krijg feedback van de trainer!

WIJ ZIJN OP 7 PUNTEN ANDERS

DAN ANDERE OPLEIDERS
 

  1. Bij ons zijn er max. 6 cursisten in de training waardoor we 1 op 1 coaching kunnen geven: dat is uniek!

  2. In alle trainingen neem je je eigen case mee om direct aan de slag te gaan

  3. Ons certificaat staat hoog aangeschreven. Waarom? Wij zijn een UX expertise centrum: we geven geen marketing of web development trainingen.

  4. Onze trainingsruimte ademt UX uit met een boekenkast vol UX literatuur en er hangen UX posters aan de muur en we hosten vaak UX Meetups

Met Customer Journey Mapping breng je de ervaring van jouw klanten helder in beeld. Dit geeft niet alleen handvatten voor klantgerichte optimalisatie, maar ook voor interne communicatie. In deze workshop leer je hoe je een Customer Journey ontwerpt én hoe je deze vervolgens inzet.

 

Hoe hou je overzicht als je multi-device experiences maakt? Wat zijn de valkuilen van customer journeys? Wanneer gebruik je welk soort customer journey? En welke trends zijn er binnen customer journey mapping?

 

2 dagen / € 1295

Maximaal aantal deelnemers: 4-6 vol=vol!

 

Dat is inclusief:

 ✓Gezonde lunch

✓ Administratiekosten

✓ Ná het volgen van je training kun je voor al je vragen

terecht bij onze UX Academy Slack community waar onze trainers je blijvend helpen

Schermafbeelding 2019-02-11 om 12.46.16.

VOOR WIE

Je hebt niet of nauwelijks ervaring met het ontwikkelen van customer journey of je hebt feeling met het vakgebied ux, zoals; 

  • UX-designers, service designers

  • Visual designers, grafisch ontwerpers, user interface ontwerpers

  • Front-end developers, functioneel ontwerpers, product owners

  • Online marketeers/conversie specialisten, webredacteurs

  • Start-up owners

REVIEW OP LINKEDIN

PROGRAMMA

Dag 1

10.00-12.00 uur

  • Theorie en context customer journeys

  • Stappenplan:

    • Hoe ontwerp je een customer journey? 

    • Wat zijn de belangrijkste elementen?

    • Data bronnen, en wat als … er geen data is? 

  • Diverse voorbeelden van soorten customer journeys en oefening met de groep 


13.00-17.00

  • Individuele opdracht: een customer journey maken voor je eigen case

    • Actoren (proto-)Persona

    • Stakeholdermap

    • Customer journey

Huiswerk

Denk aan 1-2 uur voorafgaand aan de eerste dag en mogelijk enkele uren tussen dag één en twee. Hoeveel precies is vooral afhankelijk van het detailniveau van de uitwerking en hoeveel tijd je zelf eraan wilt/kunt besteden. Eerdere cursisten hebben aangegeven hoeveel zij hebben besteed: voor de eerste dag 1-2 uur en tussen dag één en twee 2-8 uur. 

Dag 2 

10.00-17.00 uur

  • Terugkoppeling over hoe het ‘huiswerk’ is verlopen

  • Theorie: presenteren van journeys en draagvlak creëren

  • Oefening individueel: uitwerken journey

  • Presentatie van journey aan elkaar (iedereen)

  • Feedback van trainer en van elkaar

  • Theorie over verbinden met de organisatie. Best practises. Service blueprint. Journeys managen 

T9.jpg

PRAKTISCHE INFO

Data, locatie en beschikbaarheid

Kijk in onze agenda.

 

Voor wie?

Deze workshop is bedoeld voor iedereen die met het UX vak al bezig is, een vooropleiding heeft, of al eerder bij ons een training heeft gevolgd.

Faciliteiten

Inclusief 2 x lunch en cursusmateriaal

Eigen laptop meenemen. 

Specifieke software of vaardigheden niet vereist. 

 

Een beveiligde laptop is geen probleem, het is alleen van belang dat je ermee online kan. We zoeken veel op het internet, dus er is geen specifieke software(kennis) vereist. Dit om het verschil tussen cursisten met veel of juist weinig ervaring met specifieke software programma's te minimaliseren.

Huiswerk

Tijdens de trainingsdagen werk je aan een eigen case. Dit vraagt enkele uren tijd van je buiten de trainingsdagen om. Denk aan 1-2 uur voorafgaand aan de eerste dag en mogelijk enkele uren tussen dag één en twee. Hoeveel precies is vooral afhankelijk van het detailniveau van de uitwerking en hoeveel tijd je zelf eraan wilt/kunt besteden.

Eerdere cursisten hebben aangegeven hoeveel zij hebben besteed: voor de eerste dag 1-2 uur en tussen dag één en twee 2-8 uur. 

Krijg ik een certificaat?

Yes! Je krijgt bij al onze cursussen een gerenommeerd certificaat mee. 

Brochure downloaden

Print de inhoud van deze training en lees het nog eens na.

Brochure downloaden

ONTMOET DE TRAINER

Kaj van Leeuwen

UX-consultant/Customer Experience-designer

 

Kaj heeft ervaring als UX-consultant, interaction designer en design researcher. Hij weet alles van Customer Experience- en User Experience-design en deelt zijn kennis met plezier. Zijn credo: aandacht voor details is belangrijk voor een optimale klantervaring, mits de grote lijnen niet uit het oog worden verloren. 

 

Kaj op LinkedIn