top of page

CUSTOMER JOURNEY MASTERCLASS

Maak kennis met de databronnen om een goeie customer journey te maken. Neem je case mee, ontwikkel zelf een customer journey en krijg feedback van de trainer!

WIJ ZIJN OP 7 PUNTEN ANDERS DAN ANDERE OPLEIDERS

1. Vooraf een telefonisch kennismakingsgesprek met de trainer
2. Kleine groepen met maximaal 6 cursisten: volop ruimte voor 1 op 1 coaching
3. Pas de theorie toe op je eigen projecten die je meeneemt naar de training
4. Wij zijn bevlogen ontwerpers in het werkveld en delen graag UX projecten waar we nu aan werken
5. Heerlijke vegetarische lunch en blijvend toegang tot onze online leeromgeving
6. In de UX Academy Slack community helpen onze trainers je ook ná de training
7. Certificaat van hét Nederlandse UX expertisecentrum

Met Customer Journey Mapping breng je de ervaring van jouw klanten helder in beeld. Dit geeft niet alleen handvatten voor klantgerichte optimalisatie, maar ook voor interne communicatie. In deze workshop leer je hoe je een Customer Journey ontwerpt én hoe je deze vervolgens inzet.

 

Hoe hou je overzicht als je multi-device experiences maakt? Wat zijn de valkuilen van customer journeys? Wanneer gebruik je welk soort customer journey? En welke trends zijn er binnen customer journey mapping?

2 dagen / € 1.295

Maximaal aantal deelnemers: 4-6 vol=vol!

Voor wie?

Je hebt niet of nauwelijks ervaring met het ontwikkelen van customer journey

of je hebt feeling met het vakgebied UX, zoals; 

  • UX Designers, service designers

  • Visual designers, grafisch ontwerpers, user interface ontwerpers

  • Front-end developers, functioneel ontwerpers, product owners

  • Online marketeers/conversie specialisten, webredacteurs

  • Start-up owners

 

Dit zit er allemaal bij:

 ✓Gezonde lunch

✓ Administratiekosten

✓ Ná het volgen van je training kun je voor al je vragen

terecht bij onze UX Academy Slack community waar onze trainers je blijvend helpen

DE TRAINER AAN HET WOORD

PROGRAMMA

Dag 1

10.00-12.00 uur

  • Theorie en context customer journeys

  • Stappenplan:

    • Hoe ontwerp je een customer journey? 

    • Wat zijn de belangrijkste elementen?

    • Databronnen, en wat als … er geen data is? 

  • Diverse voorbeelden van soorten customer journeys en oefening met de groep
     

13.00-16.30

  • Individuele opdracht: een customer journey maken voor je eigen case

    • Actoren (proto-)persona

    • Stakeholdermap

    • Customer journey

Huiswerk: Denk aan 1-2 uur voorafgaand aan de eerste dag en mogelijk enkele uren tussen dag één en twee. Hoeveel precies is vooral afhankelijk van het detailniveau van de uitwerking en hoeveel tijd je zelf eraan wilt/kunt besteden. Eerdere cursisten hebben aangegeven hoeveel zij hebben besteed: voor de eerste dag 1-2 uur en tussen dag één en twee 2-8 uur. 

Dag 2 

10.00-16.30 uur

  • Terugkoppeling over hoe het ‘huiswerk’ is verlopen

  • Theorie: presenteren van journeys en draagvlak creëren

  • Oefening individueel: uitwerken journey

  • Presentatie van journey aan elkaar (iedereen)

  • Feedback van trainer en van elkaar

  • Theorie over verbinden met de organisatie

PRAKTISCHE INFO

Voor wie?

Deze workshop is bedoeld voor iedereen die met het UX vak bezig is, een vooropleiding heeft of al eerder bij ons een training heeft gevolgd. Er is geen specifieke software(kennis) vereist. Een week voor aanvang voor de training word je gebeld door de trainer om kennis te maken en behoeftes af te stemmen.

Hardware

Neem je eigen laptop mee. Een beveiligde laptop is geen probleem, het is alleen van belang dat je ermee online kan.

Voorbereiding en huiswerk

Tijdens de trainingsdagen werk je aan een eigen case. Dit vraagt enkele uren tijd van je buiten de trainingsdagen om. Denk aan 1-2 uur voorafgaand aan de eerste dag en 2-8 uren als huiswerk voor dag 2. 

Krijg ik een certificaat?

Jazeker! Je krijgt een gerenommeerd certificaat na afloop van de training.

Brochure downloaden

Print de inhoud van deze training en lees het nog eens na.

Brochure downloaden

ONTMOET DE TRAINER

Kaj van Leeuwen

UX Consultant en Customer Experience-designer

 

Kaj heeft ervaring als UX Consultant, interaction designer en design researcher. Hij weet alles van Customer Experience- en User Experience-design en deelt zijn kennis met plezier. Zijn credo: aandacht voor details is belangrijk voor een optimale klantervaring, mits de grote lijnen niet uit het oog worden verloren. 

 

Kaj op LinkedIn

bottom of page