CUSTOMER JOURNEY WORKSHOP

Maak kennis met de databronnen om een goeie customer journey te maken. Neem je case mee, ontwikkel zelf een customer journey en krijg feedback van de trainer!

Met Customer Journey Mapping breng je de ervaring van jouw klanten helder in beeld. Dit geeft niet alleen handvatten voor klantgerichte optimalisatie, maar ook voor interne communicatie. In deze workshop leer je hoe je een Customer Journey ontwerpt én hoe je deze vervolgens inzet.

 

Hoe hou je overzicht als je multi-device experiences maakt? Wat zijn de valkuilen van customer journeys? Wanneer gebruik je welk soort customer journey? En welke trends zijn er binnen customer journey mapping?

 

2 dagen / € 1295

Maximaal aantal deelnemers: 4-6 vol=vol!

 

Dat is inclusief:

 Gezonde lunch

✓ Administratiekosten

✓ Ná het volgen van je training kun je voor al je vragen

terecht bij onze UX Academy Slack community waar onze trainers je blijvend helpen


 

Schermafbeelding 2019-02-11 om 12.46.16.

Voor wie?

✓ UX-designers, service designers

✓ Visual designers, grafisch ontwerpers, user interface ontwerpers

✓ Front-end developers, functioneel ontwerpers, product owners

✓ Online marketeers/conversie specialisten, webredacteurs

✓ Start-up owners

PROGRAMMA

Dag 1

10.00-12.00 uur
 Theorie achter customer journeys en service design

 Voorbeelden van verschillende customer journeys en oefening met de groep 

 Stappenplan: hoe ontwerp je een customer journey? 

 Praktische tips: hoe creëer je draagvlak voor UX-design met customer journeys? 


13.00-17.00

✓ Huiswerk + start maken met de (voorbereidende) oefeningen:

✓ (proto-)Persona

Stakeholdermap

Data bronnen en stappen in de journey

 Wat als … er geen data is?
 Individuele opdracht: een customer journey ontwerpen voor je eigen case

Dag 2 

10.00-17.00 uur
✓ Terugkoppeling over hoe het ‘huiswerk’ is verlopen

 Oefening individueel: uitwerken journey

 Feedback van trainer en van elkaar

Presentatie van journey aan elkaar (iedereen)

 Beoordelen journey: 1 of 2 journey kiezen en in groep:

 Kansen spotten

 Next steps benoemen

✓ Theorie over Draagvlak - de organisatie (Je journey verkopen)

✓ Optioneel: Theorie Service blueprint en meerdere journeys managen

ONTMOET DE TRAINER

Kaj van Leeuwen

UX-consultant/Customer Experience-designer

 

Kaj heeft ervaring als UX-consultant, interaction designer en design researcher. Hij weet alles van Customer Experience- en User Experience-design en deelt zijn kennis met plezier. Zijn credo: aandacht voor details is belangrijk voor een optimale klantervaring, mits de grote lijnen niet uit het oog worden verloren. 

 

Kaj op LinkedIn

PRAKTISCHE INFO

Data, locatie en beschikbaarheid

Kijk in onze agenda.


Faciliteiten

Inclusief 2 x lunch en cursusmateriaal

Eigen laptop meenemen. 

Specifieke software of vaardigheden niet vereist. 

 

Een beveiligde laptop is geen probleem, het is alleen van belang dat je ermee online kan. We zoeken veel op het internet, dus er is geen specifieke software(kennis) vereist. Dit om het verschil tussen cursisten met veel of juist weinig ervaring met specifieke software programma's te minimaliseren.

Krijg ik een certificaat?

Yes! Je krijgt bij al onze cursussen een gerenommeerd certificaat mee.

  Enthousiaste trainers uit het veld    Interactieve, praktijkgerichte trainingen    Gelijkwaardig groepsniveau

UX Academy B.V. Amsterdam © 2019 | T +31 20  893 43 11 

UX Academy

Kromme Waal 9

1011 BS Amsterdam

Privacybeleid

Algemene voorwaarden

Made with ❤️ and ☕️ in Amsterdam 

  • Instagram ux academy
  • LinkedIn ux academy
  • Twitter ux academy
  • Facebook ux academy
  • Vimeo ux academy