CUSTOMER JOURNEY WORKSHOP
Maak kennis met de databronnen om een goeie customer journey te maken. Neem je case mee, ontwikkel zelf een customer journey en krijg feedback van de trainer!
Met Customer Journey Mapping breng je de ervaring van jouw klanten helder in beeld. Dit geeft niet alleen handvatten voor klantgerichte optimalisatie, maar ook voor interne communicatie. In deze workshop leer je hoe je een Customer Journey ontwerpt én hoe je deze vervolgens inzet.
Hoe hou je overzicht als je multi-device experiences maakt? Wat zijn de valkuilen van customer journeys? Wanneer gebruik je welk soort customer journey? En welke trends zijn er binnen customer journey mapping?
2 dagen / € 1295
Maximaal aantal deelnemers: 4-6 vol=vol!
Dat is inclusief:
✓Gezonde lunch
✓ Administratiekosten
✓ Ná het volgen van je training kun je voor al je vragen
terecht bij onze UX Academy Slack community waar onze trainers je blijvend helpen
VOOR WIE
-
UX-designers, service designers
-
Visual designers, grafisch ontwerpers, user interface ontwerpers
-
Front-end developers, functioneel ontwerpers, product owners
-
Online marketeers/conversie specialisten, webredacteurs
-
Start-up owners
REVIEW OP LINKEDIN
PROGRAMMA
Dag 1
10.00-12.00 uur
-
Theorie achter customer journeys en service design
-
Voorbeelden van verschillende customer journeys en oefening met de groep
-
Stappenplan: hoe ontwerp je een customer journey?
-
Praktische tips: hoe creëer je draagvlak voor UX-design met customer journeys?
13.00-17.00
-
Huiswerk + start maken met de (voorbereidende) oefeningen:
-
(proto-)Persona
-
Stakeholdermap
-
Data bronnen en stappen in de journey
-
Wat als … er geen data is?
-
Individuele opdracht: een customer journey ontwerpen voor je eigen case
Dag 2
10.00-17.00 uur
-
Terugkoppeling over hoe het ‘huiswerk’ is verlopen
-
Oefening individueel: uitwerken journey
-
Feedback van trainer en van elkaar
-
Presentatie van journey aan elkaar (iedereen)Beoordelen journey: 1 of 2 journey kiezen en in groep:
-
Kansen spotten
-
Next steps benoemen
-
Theorie over Draagvlak - de organisatie (Je journey verkopen)
-
Optioneel: Theorie Service blueprint en meerdere journeys managen

PRAKTISCHE INFO
Data, locatie en beschikbaarheid
Kijk in onze agenda.
Voor wie?
Deze workshop is bedoeld voor iedereen die met het UX vak al bezig is, een vooropleiding heeft, of al eerder bij ons een training heeft gevolgd.
Faciliteiten
Inclusief 2 x lunch en cursusmateriaal
Eigen laptop meenemen.
Specifieke software of vaardigheden niet vereist.
Een beveiligde laptop is geen probleem, het is alleen van belang dat je ermee online kan. We zoeken veel op het internet, dus er is geen specifieke software(kennis) vereist. Dit om het verschil tussen cursisten met veel of juist weinig ervaring met specifieke software programma's te minimaliseren.
Krijg ik een certificaat?
Yes! Je krijgt bij al onze cursussen een gerenommeerd certificaat mee.
Brochure downloaden
Print de inhoud van deze training en lees het nog eens na.
ONTMOET DE TRAINER

Kaj van Leeuwen
UX-consultant/Customer Experience-designer
Kaj heeft ervaring als UX-consultant, interaction designer en design researcher. Hij weet alles van Customer Experience- en User Experience-design en deelt zijn kennis met plezier. Zijn credo: aandacht voor details is belangrijk voor een optimale klantervaring, mits de grote lijnen niet uit het oog worden verloren.