top of page
Schermafbeelding 2022-03-30 om 10.54.13.png

FIGMA
MASTERCLASS

Krijg een introductie tot Figma. Leer de fijne kneepjes van Figma! Na twee dagen ontwerp je soepeltjes je flows en interfaces in de meest populaire UX/UI designtool van dit moment.

WIJ ZIJN OP 7 PUNTEN ANDERS DAN ANDERE OPLEIDERS

1. Vooraf een telefonisch kennismakingsgesprek met de trainer
2. Kleine groepen met maximaal 6 cursisten: volop ruimte voor 1 op 1 coaching
3. Pas de theorie toe op je eigen projecten die je meeneemt naar de training
4. Wij zijn bevlogen ontwerpers in het werkveld en delen graag UX projecten waar we nu aan werken
5. Heerlijke vegetarische lunch en blijvend toegang tot onze online leeromgeving
6. In de UX Academy Slack community helpen onze trainers je ook ná de training
7. Certificaat van hét Nederlandse UX expertisecentrum

Sommige dingen moet je eerst leren om ze onder de knie te krijgen. Daarom

krijgt je naast de duidelijke uitleg lekker veel oefeningen, waarbij je de trainer

nadoet in het maken van alles wat met interfaces te maken heeft. Zo leer je in

deze introductie training/masterclass Figma echt kennen!

 

Wil je meer weten van UX en UI Design? Zoals hoe en waarom je als

ontwerper keuzes maakt wanneer je een interface ontwerpt? Kijk dan bij de

Prototype Training. In deze training leer je doordachte interactieve ontwerpen

maken en testen.

Voor wie?

Je hebt geen of weinig ervaring met Figma en wilt de tool goed leren gebruiken.

2 dagen / € 1.295  (excl. btw)

Aantal deelnemers in de training: 4 tot 6 (vol = vol) 

 

Dit zit er allemaal bij:

✓ Administratiekosten

✓ Versnaperingen en heerlijke lunches

✓ Na het volgen van je training kun je voor al je vragen terecht bij

onze UX Academy Slack community, waar onze trainers en oud-cursisten

altijd voor je klaarstaan

PROGRAMMA 

DAG 1

10.00 -16.30 uur

  • Inleiding

  • Kennismaking met de werkomgeving (online en desktop)

  • Starten bestand, begrijpen hiërarchie (Pages, Frames, Layers)

  • Samenwerken aan een eenvoudig wireframe (rapid prototype)

  • Indeling a.h.v. een Layout Grid (kolommen en marges), Guides

  • Invoegen van vormen (lijnen en vlakken) en beelden (maskers)

  • Kleuren (vulling en lijn), pipet, verlopen, effects (Shadow, Blur)

  • Vormen tekenen met het bijzondere Vector Network (path/paint)

  • Gebruiken van populaire UI-elementen (iOS, Android, Windows)

DAG 2

10.00 - 16.30 uur

  • Tekst toevoegen (auto-width/height, fixen), typografie instellen

  • Objecten uitlijnen en groeperen, Autolayout, Constraints, Resize

  • Slimmer werken d.m.v. Styles en Assets (Components, Variants)‍

  • Meer formaten makkelijker aanmaken m.b.v. Responsive Resize

  • Navigaties, scrolls, overlays, hovers, transities, (micro)animaties

  • Speciale features zoals Font Agent, Plugins, Thumbnails

  • Integratie met andere populaire software en bestandstypen

  • Anderen uitnodigen voor samenwerken, tekst en audio-chat

  • Delen van Libraries, Templates, instellen/gebruiken van versies

  • Voorbereiden en maken van Style Guide en/of Design System 

  • Presenteren, in een browser of de mobile app, met hotspot-hints

  • commentaren, feedback verzamelen, ook via andere platformen

  • Exporteer frames, materialen, en design-specs voor developer

PRAKTISCH

Inschrijven

Schrijf je online in. Daarna ontvang je een bevestiging per mail en een factuur.

Intakegesprek

De trainer belt je in de week voor de training om kennis te maken en behoeftes af te stemmen.

Hardware

Neem je eigen laptop mee (geen tablet). Figma draait in de browser. Werk

je liever met de desktopapplicatie én is je laptop beveiligd zodat je zelf geen

software kunt installeren? Dan hebben wij een laptop voor je te leen.

Voorbereiding 

Je hoeft je niet voor te bereiden op deze masterclass.

 

Huiswerk 

Na dag 1 krijg je een huiswerkopdracht mee. Hier ben je ongeveer 2 uur mee bezig.

Krijg ik een certificaat?

Jazeker! Je krijgt na afloop van onze masterclasses een certificaat van deelname opgestuurd.

bottom of page