Schermafbeelding 2022-03-30 om 10.54.13.png

FIGMA TRAINING

Maak flows en interfaces in Figma in 2 dagen.

Leer de fijne kneepjes van het vak met de meest populaire prototypetool van dit moment.

figma-vector-logo.png

Ga snel en doordacht een web- of app-interface ontwerpen, delen en testen. Leer in Figma het opzetten en aanleveren van visuele ideeën, wireframes, mock-ups en prototypes, tot een design-system met alle technische specificaties en materialen voor developers. Je leert allerlei functionele en decoratieve elementen toe te voegen in je ontwerp zoals logo's, iconen, knoppen, menu's, achtergronden en andere content types. Maar je gaat ook beseffen hoe herhalende elementen, stijlen, teksten, typografie en –niet te vergeten– interacties, transities en animaties een belangrijke rol spelen in het totale UI-design. Figma biedt uitstekende mogelijkheden om zelfs tegelijk met anderen in een ontwerp te werken

Let op: de nadruk ligt in deze training niet op het maken van de juiste ontwerpkeuzes. Wat je wel leert is werken met het softwareprogramma Figma. Als je wilt leren ontwerpen en het maken van de juiste ontwerpkeuzes kun je beter de

prototype training volgen. 

2 dagen / € 1295  (excl. btw)

Aantal deelnemers in de training: 4-6 


Dit is inclusief:

✓ Administratiekosten

✓ De UX Academy Slack community waar onze trainers je blijvend helpen, ook ná de training

Twijfel je nog? Bel ons voor opleidingsadvies: 020 - 893 43 11

PROGRAMMA 

Dag 1

10.00-17.00 Figma uitleg: waar zit wat en waarom?

  • Inleiding

  • Kennismaking met de werkomgeving (online en desktop)

  • Starten bestand, begrijpen hiërarchie (Pages, Frames, Layers)

  • Samenwerken aan een eenvoudig wireframe (rapid prototype)

  • Indeling a.h.v. een Layout Grid (kolommen en marges), Guides

  • Invoegen van vormen (lijnen en vlakken) en beelden (maskers)

  • Kleuren (vulling en lijn), pipet, verlopen, effects (Shadow, Blur)

  • Vormen tekenen met het bijzondere Vector Network (path/paint)

  • Gebruiken van populaire UI-elementen (iOS, Android, Windows)


(Huiswerk 2 van c.a uur)

Dag 2

10.00-17.00 Figma zelf gaan toepassen

  • Tekst toevoegen (auto-width/height, fixen), typografie instellen

  • Objecten uitlijnen en groeperen, Autolayout, Constraints, Resize

  • Slimmer werken d.m.v. Styles en Assets (Components, Variants)‍

  • Meer formaten makkelijker aanmaken m.b.v. Responsive Resize

  • Navigaties, scrolls, overlays, hovers, transities, (micro)animaties

  • Speciale features zoals Font Agent, Plugins, Thumbnails

  • Integratie met andere populaire software en bestandstypen

  • Anderen uitnodigen voor samenwerken, tekst en audio-chat

  • Delen van Libraries, Templates, instellen/gebruiken van versies

  • Voorbereiden en maken van Style Guide en/of Design System 

  • Presenteren, in een browser of de mobile app, met hotspot-hints

  • commentaren, feedback verzamelen, ook via andere platformen

  • Exporteer frames, materialen, en design-specs voor developer

PRAKTISCHE INFO

Wanneer, waar en is er nog plek?

Dit vind je in de agenda.

 

Inschrijven en intakegesprek

Schrijf je in via deze website. Daarna ontvang je een bevestiging per mail en een factuur.

 

Hardware

Het liefst: neem je eigen laptop mee (geen tablet). Zorg dat deze onbeveiligd is, want de docent kan je vragen om van tevoren software te installeren. Heb je die niet? Dan hebben wij een laptop voor je.

Voorbereiding en huiswerk

Je hoeft je niet voor te bereiden op deze training. 

Krijg ik een certificaat?

Jazeker. Je krijgt na afloop van onze cursussen een certificaat van deelname mee.