top of page

1. Vooraf een telefonisch kennismakingsgesprek met de trainer
2. Kleine groepen met maximaal 6 cursisten: volop ruimte voor 1 op 1 coaching
3. Pas de theorie toe op je eigen projecten die je meeneemt naar de training
4. Wij zijn bevlogen ontwerpers in het werkveld en delen graag UX projecten waar we nu aan werken
5. Heerlijke vegetarische lunch en blijvend toegang tot onze online leeromgeving
6. In de UX Academy Slack community helpen onze trainers je ook ná de training
7. Certificaat van hét Nederlandse UX expertisecentrum

 

Nog al te vaak wordt de content pas opgepakt als het design en de techniek al staan. Dan ontpopt de content zich plotseling als een veelkoppig monster dat je project dreigt te verscheuren: er moet opeens van alles veranderd worden in ontwerp en techniek, en budget en planning verliezen ieder contact met de realiteit. En als site of app eenmaal draaien, holt de kwaliteit van de content achteruit door onvoldoende onderhoud, gebrekkige organisatie en het ontbreken van een koppeling tussen doelstellingen en de prestaties van de content.

Het kan ook anders. Door content een centrale rol te geven in het ontwerpproces, tem je het contentmonster en laat je het juist vóór je werken. De voordelen? Een snellere doorlooptijd, maar ook betere kwaliteit, betere onderhoudbaarheid en betere resultaten.

Om dit te doen, heb je een contentstrategie nodig die antwoord geeft op vragen over doelstellingen, doelgroepen, merkidentiteit, organisatie en bemensing. Maar die ook beschrijft welke content je precies nodig hebt en hoe die is gestructureerd.

In deze eendaagse Contentstrategie Framework Masterclass leer je hoe je zo’n contentstrategie neerzet of verbetert met behulp van het Contentstrategie Framework(cc). We passen dit Framework toe in een case, zodat je er hands- on mee leert werken.

Voor wie?

Je hebt ervaring als (online) copywriter of (web)redacteur, of je hebt veel te maken met content, bijvoorbeeld omdat je UX Designer, UI Designer, productdesigner, servicedesigner of informatieanalist bent.

1 dag / € 750 (excl. btw)
Aantal deelnemers in de training: 4 tot 6 (vol=vol)

`

Dit zit er allemaal bij

✓ De belangrijkste slides per dag in pdf

✓ Contentstrategie Framework (cc)

✓ Administratiekosten

✓ Versnaperingen en heerlijke lunches

✓ Na het volgen van je training kun je voor al je vragen terecht bij onze UX

Academy Slack community, waar onze trainers en oud-cursisten altijd voor je

klaarstaan

CONTENT STRATEGIE 
MASTERCLASS

In deze eendaagse Contentstrategie Masterclass leer je hoe je

een contentstrategie neerzet of verbetert met behulp van het Contentstrategie Framework (cc). We passen dit Framework toe in een case, zodat je er hands-on mee leert werken.

PROGRAMMA

10:00 - 12:30 uur

  • Introductie

  • Meegebrachte voorbeelden bespreken

  • Wat is een contentstrategie?

  • Uitleg Contentstrategie Framework

  • Framework: Doelgroepen

  • Opdracht

  • Framework: Merkidentiteit

  • Opdracht

  • Framework: Doelen en strategie
     

13:00 - 15:00 uur

  • Opdracht

  • Framework: Contentsoorten

  • Opdracht

  • Framework: Contentanalyse

15:00 - 16:30 uur

  • Framework: Opdracht

  • Framework: Organisatie en beheer

  • Afronding

PRAKTISCH

Inschrijven

Schrijf je online in. Daarna ontvang je een bevestiging per mail en een factuur.

 

Intakegesprek

De trainer belt je in de week voor de training om kennis te maken en behoeftes af te stemmen.

 

Hardware

Neem je eigen laptop mee (geen tablet). Heb je een beveiligde laptop? Dat is geen probleem; als je er maar mee online kunt. Je hebt geen speciale software nodig.

 

Voorbereiding

Dit bespreken we tijdens de intake.

 

Krijg ik een certificaat?

Jazeker! Je krijgt na afloop van onze trainingen een certificaat van deelname opgestuurd.

ONTMOET DE TRAINER 

joep.jpeg

Joep van Loon

UX Consultant en UX Writer

 

Joep werkt al sinds 2001 in de online (bureau)wereld en heeft zich jarenlang vooral gericht op copy en concept. Tegenwoordig is hij bezig met het verbeteren van gebruikerservaringen: een puzzel waarbij je altijd nieuwe stukjes kunt aanleggen. Hij geniet van samenwerking over disciplines heen.

Joep op LinkedIn

bottom of page