In twee dagen leert je hoe je je organisatiedoelstellingen en gebruikersbehoeften kan verbinden met een UX strategie. De twee dagen zijn een mix van theorie, oefeningen en het werken aan je eigen case. Let op: dit is een training op hoog niveau, gegeven door de oprichter van de UX Academy.

Ben je Product Owner, strateeg of manager? Ben je inhoudelijk sterk en wil je je op managementniveau bewegen? Deze training geeft je handvatten om UX te benaderen vanuit een multidisciplinaire helicopterview.

 

2 dagen / € 1295 (excl. btw)

Aantal deelnemers in de training: 4-6 vol=vol

`

Dit is inclusief:

✓ UX Strategy van O'Reilly (e-book)

✓ Gezonde lunch op onze locatie, die max. 5 min. lopen is van A'dam CS of Utrecht CS 
✓Administratiekosten of andere verborgen kosten

✓1-op-1-feedback op jouw eigen case

✓ De UX Academy Slack community, waar onze trainers je blijvend helpen, ook ná de training

Schermafbeelding 2019-02-11 om 12.46.16.

UX STRATEGIE
MASTERCLASS

Leer businessdoelen te combineren met gebruikersbehoeften in een

UX strategie. Leer in de rol te komen van ux consultant. Ontwikkel UX kpi's om je werk meetbaar te maken.

OPTIMALE UX WERKSTRUCTUUR INRICHTEN

  • Een UX-strategie maken om businessbelangen beter in je ontwerp te intregeren 

  • Oganisatiedoelen en gebruikersbehoeften verbinden

  • Business belangen in kaart brengen

  • De juiste business-doelstellingen vanuit gebruikerswensen selecteren

VERDIEPING OP UX SKILLS EN THEORIE

  • Persona's optimaliseren met complexe data-bronnen

  • Storymapping op de kaart zetten in je organisatie.

  • Prioriteren vanuit een UX-backlog en userdata bronnen

WERKHOUDING

  • Toegroeien naar een UX Senior rol

  • Een multidisciplinaire samenwerking tot stand brengen

  • Je UX team aansturen

PROGRAMMA 

Dag 1: UX Strategie

 

10.00-12.30 uur

  • We zoomen uit en ontdekken welke stappen je moet doorlopen om tot een uitvoerbare UX-strategie te komen. En we staan stil bij Design Thinking als referentiekader voor de case.​

  • UX-strategie deel 1: hoe kun je gebruikersbehoeften samenvoegen met organisatiedoelstellingen? In teamverband werken we aan een case en ontwikkelen we stap voor stap een UX-strategie. Dat doen we in een rollenspel. Dit onderdeel is de basis voor de rest van de dag.

13:30 - 17:00

  • UX-strategie deel 2: persona's optimaliseren. Hoe kun je een persona krachtiger met data?​ Hoe promoot je je data driven organisatie?

  • Hoe maak je een toptaken analyse?

  • UX KPI's


 

Dag 2: Verdieping en verbreding van je UX vaardigheden

 

10.00-12.30 uur

  • Je presenteert je eigen UX strategie en werkt feedback 

  • Storymapping: leer een gebruikersscenario tekenen en beschrijven volgens een verhaallijn.​

  • Feature matrix model: hoe kun je gebruikerswensen en organisatiedoelstellingen prioriteren met een UX-backlog?

13.00-17.00 uur

  • Stakeholder management en draagvlak krijgen voor UX

  • We gaan oefenen met UX Kpi's en past ze toe op je eigen case

  • UX kennisquiz.

REVIEW OP LINKEDIN

t14.jpg

PRAKTISCHE INFO

Wanneer, waar en is er nog plek?

Dit vind je in de agenda.

 

Inschrijven en intakegesprek

Schrijf je in via deze website. Daarna ontvang je een bevestiging per mail en een factuur. 

 

Meenemen: je eigen laptop

Neem een laptop mee. Heb je een beveiligde laptop? Dat is geen probleem; als je er maar mee online kunt. Voor deze workshop hoef je geen speciale software te hebben.

Voorbereiding en huiswerk

Je hoeft je niet voor te bereiden op deze training. Wel moet je een vergelijkbare opleiding hebben afgerond of ervaring hebben in het vak. En we vragen je om van te voren na te denken over een case waarop je feedback wilt. Reken op een huiswerkopdracht van ca. 120 minuten.

Krijg ik een certificaat?

Jazeker. Je krijgt na afloop van onze trainingen een certificaat mee. Daarop komt een beoordeling te staan van het eindresultaat, je inzet en hoe goed je bent in het toepassen van de theorie in de praktijk. 

Brochure downloaden

Print 'm uit en lees de inhoud van deze training nog een na.
Download brochure

ONTMOET DE TRAINER 

Anne Vroegop

UX-designer

Anne is sinds 2004 allround UX-designer. Naast haar opdrachten voor internationale reclamebureaus brengt ze sinds 2013 haar passie voor het vak over op groepen mensen. Klanten roemen Anne om haar expertise in gebruikersgerichte gamification, haar tomeloze creativiteit en authenticiteit.

 

Anne op LinkedIn