top of page

In twee dagen leer je hoe je je organisatiedoelstellingen en gebruikersbehoeften kan verbinden met een UX strategie. De twee dagen zijn een mix van theorie, oefeningen en het werken aan je eigen case. Let op: dit is een training op hoog niveau, gegeven door de oprichter van de UX Academy.

Ben je product owner, strateeg of manager? Ben je inhoudelijk sterk en wil je je op managementniveau bewegen? Deze training geeft je handvatten om UX te benaderen vanuit een multidisciplinaire helicopterview.

 

2 dagen / € 1.395 (excl. btw)

1 terugkomworkshop / € 550 (hoeft niet, mag wel)

Aantal deelnemers in de training: 4-6 vol=vol

 

Additioneel hebben we bij deze UX Senior training ook een terugkomworkshop.
Deze wordt 2 x per jaar gehouden voor alle oud-cursisten van deze Senior training. Sterk aanbevolen!

`

Dit is inclusief:

✓ UX Strategy van O'Reilly (e-book)

✓ Gezonde lunch op onze locatie, die max. 5 min. lopen is van A'dam CS of Utrecht CS 
✓Administratiekosten of andere verborgen kosten

✓1-op-1-feedback op jouw eigen case

✓ De UX Academy Slack community, waar onze trainers je blijvend helpen, ook ná de training

Schermafbeelding 2019-02-11 om 12.46.16.

UX STRATEGIE
MASTERCLASS

Leer businessdoelen te combineren met gebruikersbehoeften in een

UX Strategie Canvas🅭. Leer in de rol te komen van UX consultant. Ontwikkel UX kpi's om je werk meetbaar te maken.

WIJ ZIJN OP 7 PUNTEN ANDERS DAN ANDERE OPLEIDERS

1. Vooraf een telefonisch kennismakingsgesprek met de trainer
2. Kleine groepen met maximaal 6 cursisten: volop ruimte voor 1 op 1 coaching
3. Neem altijd je eigen projecten mee en krijg feedback
4. Onze trainers zijn ontwerpers in het UX werkveld en hebben ieder hun expertise
5. Blijvend toegang tot onze online leeromgeving
6. In de UX Academy Slack community helpen onze trainers je ook ná de training
7. Certificaat van hét Nederlandse UX expertisecentrum

OPTIMALE UX WERKSTRUCTUUR INRICHTEN

  • Een UX strategie maken om businessbelangen beter in je ontwerp te intergeren 

  • Oganisatiedoelen en gebruikersbehoeften verbinden

  • Business belangen in kaart brengen

  • De juiste business-doelstellingen vanuit gebruikerswensen selecteren

  • Indicatoren van succes voor UX herkennen

  • Welke UX Metrics zijn er, en hoe pas je ze toe

  • Hoe dragen UX werkzaamheden bij aan de zakelijke doelstellingen

  • Hoe pas je een framework toe voor het identificeren van de echte problemen?

  • Hoe betrekken en overtuig je stakeholders en collega’s

VERDIEPING OP UX SKILLS EN THEORIE

  • Persona's optimaliseren met complexe data-bronnen

  • Storymapping op de kaart zetten in je organisatie.

  • Prioriteren vanuit een UX-backlog en userdata bronnen

WERKHOUDING

  • Toegroeien naar een UX Senior rol

  • Een multidisciplinaire samenwerking tot stand brengen

  • Je UX team aansturen

PROGRAMMA 

Dag 1: UX Strategie

10.00-12.30 uur

  • We zoomen uit en ontdekken welke stappen je moet doorlopen om tot een uitvoerbare UX Strategie te komen. En we staan stil bij Design Thinking als referentiekader voor de case.​

  • UX Strategie deel 1: hoe kun je gebruikersbehoeften samenvoegen met organisatiedoelstellingen? In teamverband werken we aan een case en ontwikkelen we stap voor stap een UX Strategie. Dat doen we in een rollenspel. Dit onderdeel is de basis voor de rest van de dag.

13:30 - 17:00

  • UX Strategie deel 2: persona's optimaliseren. Hoe kun je een persona krachtiger met data?​ Hoe promoot je je data driven organisatie?

  • Hoe maak je een toptaken analyse?

  • UX kpi's

 

Dag 2: UX Strategie canvas toepassen

10.00-12.30 uur

  • Uitleg UX Strategie canvas; hoe te gebruiken?

  • Neem je case mee en pas het toe op het canvas

13.00-17.00 uur

  • Bespreken van elkaar uitwerkingen van het canvas.

  • Stakeholder management en draagvlak krijgen voor UX vanuit een UX strategie

  • Feature matrix model: hoe kun je gebruikerswensen en organisatiedoelstellingen prioriteren met een UX backlog?

  • We gaan oefenen met UX kpi's en past ze toe op je eigen case

REVIEW OP LINKEDIN

t14.jpg

PRAKTISCHE INFO

Wanneer, waar en is er nog plek?

Dit vind je in de agenda.

 

Inschrijven 

Schrijf je in via deze website. Daarna ontvang je een bevestiging per mail en een factuur. Een week voor de training belt de trainer je om kennis te maken en behoeftes af te stemmen.

 

Meenemen: je eigen laptop

Neem een laptop mee. Heb je een beveiligde laptop? Dat is geen probleem; als je er maar mee online kunt. Voor deze workshop hoef je geen speciale software te hebben.

Voorbereiding en huiswerk

Je hoeft je niet voor te bereiden op deze training. Wel moet je een vergelijkbare opleiding hebben afgerond of ervaring hebben in het vak. En we vragen je om van te voren na te denken over een case waarop je feedback wilt. Reken op een huiswerkopdracht van ca. 120 minuten.

Krijg ik een certificaat?

Jazeker. Je krijgt na afloop van onze trainingen een certificaat mee. Daarop komt een beoordeling te staan van het eindresultaat, je inzet en hoe goed je bent in het toepassen van de theorie in de praktijk. 

Brochure downloaden

Download de brochure en lees de inhoud van deze training nog een na.

ONTMOET DE TRAINER 

Anne Vroegop

UX Designer

Anne is sinds 2004 allround UX Designer. Naast haar opdrachten voor internationale reclamebureaus brengt ze sinds 2013 haar passie voor het vak over op groepen mensen. Klanten roemen Anne om haar expertise in gebruikersgerichte gamification, haar tomeloze creativiteit en authenticiteit.

 

Anne op LinkedIn

bottom of page