top of page

UX METRICS MASTERCLASS

Het meten van de user experience design; hoe doe je dat écht goed?
Hoe kunnen OKR's en UX KPI's elkaar aanvullen?
Hoe werk je samen met je collega's hierin? Laat je inspireren door voorbeelden uit de praktijk van grote organisaties hoe zij UX KPI's inzetten!

WIJ ZIJN OP 7 PUNTEN ANDERS DAN ANDERE OPLEIDERS

1. Vooraf een telefonisch kennismakingsgesprek met de trainer
2. Kleine groepen met maximaal 6 cursisten: volop ruimte voor 1 op 1 coaching
3. Pas de theorie toe op je eigen projecten die je meeneemt naar de training
4. Wij zijn bevlogen ontwerpers in het werkveld en delen graag UX projecten waar we nu aan werken
5. Heerlijke vegetarische lunch en blijvend toegang tot onze online leeromgeving
6. In de UX Academy Slack community helpen onze trainers je ook ná de training
7. Certificaat van hét Nederlandse UX expertisecentrum

Wil je weten hoe je de User Experience (UX) kunt verbeteren? Door UX-metrics te gebruiken, kunnen we prioriteiten stellen, business cases bouwen en budgetten aanvragen. Laat je inspireren door de praktijkvoorbeelden van andere organisaties!

Wat leer je in deze Masterclass?

  • Data en trends interpreteren

  • Kennismaken met 20 veelgebruikte metrics (zoals CSAT, CES, CLV, NPS, conversie, retentie, etc.) inclusief naslagwerk

  • KPI’s en metrics kiezen voor jouw domein

  • Hypotheses en een meetplan opstellen

 

Je leert ook hoe UX-metrics passen in customer journeys, KPI-dashboards, OKR’s, AB-testroadmaps, funnels, clusteranalyses, en surveys. Je gaat naar huis met een meetplan dat de vragen van je stakeholders beantwoordt.

 

We behandelen ook het doortrekken van customer journey naar UX metrics en hoe KPI dashboards, OKR’s, AB test roadmaps, funnels, cluster analyse, GA tracking en surveys een rol kunnen spelen hierin.

Voor wie?

  • UX professionals in profit en non-profit organisaties

  • Data-analisten en -scientists

  • Product owners en managers
     

Iedereen die aan de slag wil met het meten van UX, of als je er al mee bezig bent en je loopt tegen problemen aan. Alhoewel de trainer voornamelijk uit de commerciële wereld komt, zijn er ook voorbeelden uit de praktijk van enterprises. Je werkomgeving kan profit als non-profit zijn; de theorie en de oefeningen blijven hetzelfde om deze vaardigheid toe te passen. Ook geschikt voor data scientists en product managers die meer vanuit UX willen denken!


2 dag / € 1495 (excl. btw)

Aantal deelnemers in de workshop: 4-6 vol=vol!

 

Dit is inclusief:

Administratiekosten

 De UX Academy Slack community waar onze trainers je helpen, ook ná de training

PROGRAMMA

Dag 1

 Data interpreteren en veelvoorkomende metrics bespreken met praktijkvoorbeelden

✓ Stappenplan naar een meetplan, werken aan meetplan voor jouw domein


Dag 2

 Data visualisatie en KPI-dashboard ontwikkelen

 AB-testen inzetten en werken aan een AB-test roadmap voor jouw domein

PRAKTISCHE INFO

Inschrijven en intakegesprek

Schrijf je in via deze website. Daarna ontvang je een bevestiging per mail en een factuur. 1 á 2 weken voor aanvang van de training bellen we je voor een telefonische intake. Dan maken we even kennis en kijken we of er onderwerpen zijn waar we extra aandacht aan kunnen schenken.

 

Meenemen: je eigen laptop

Neem een laptop mee. Heb je een beveiligde laptop? Dat is geen probleem; als je er maar mee online kunt. Voor deze workshop hoef je geen speciale software te hebben.

Krijg ik een certificaat?

Jazeker. Je krijgt na afloop van onze cursussen een certificaat mee. 

ONTMOET DE TRAINER

Scherm­afbeelding 2024-01-25 om 22.17.27.png

Christine van Rossum 

Product Leader & Innovator

 

Christine is een product expert met 15+ jaar ervaring. Ze helpt organisaties met het bouwen, verbeteren en innoveren van hun digitale producten, diensten en business.

Zowel als freelancer als in vaste dienst heeft ze haar product ervaring opgedaan bij Booking.com, Nike Innovation, en Action, waar ze development en design teams leidt en business KPI’s, UX KPI's, metrics en OKR's samen brengt. Ze helpt startups met het defineren en ontwikkelen van hun value propositions, test product market fit, en draagt zorg dat de klantervaring altijd centraal staat. Ook helpt ze investeerders en stakeholders mee te krijgen in het definiëren van productvisies en research roadmaps. 

 

In een grijs verleden is zij afgestudeerd in Psychometrie, denk aan testconstructie zoals IQ testen, hoogbegaafdheid en beroepskeuze interesse testen, en gaf zij bijles statistiek aan psychologie studenten. Ze heeft meer dan een sterke affiniteit met UX - en heeft als UX designer en strateeg gewerkt voordat ze verder is gegaan in Product.

bottom of page