top of page

UX METRICS MASTERCLASS

Het meten van de user experience design; hoe doe je dat écht goed?
Hoe kunnen OKR's en UX KPI's elkaar aanvullen?
Hoe werk je samen met je collega's hierin? Laat je inspireren door voorbeelden uit de praktijk van grote organisaties hoe zij UX KPI's inzetten!

WIJ ZIJN OP 7 PUNTEN ANDERS DAN ANDERE OPLEIDERS

1. Vooraf een telefonisch kennismakingsgesprek met de trainer
2. Kleine groepen met maximaal 6 cursisten: volop ruimte voor 1 op 1 coaching
3. Pas de theorie toe op je eigen projecten die je meeneemt naar de training
4. Wij zijn bevlogen ontwerpers in het werkveld en delen graag UX projecten waar we nu aan werken
5. Heerlijke vegetarische lunch en blijvend toegang tot onze online leeromgeving
6. In de UX Academy Slack community helpen onze trainers je ook ná de training
7. Certificaat van hét Nederlandse UX expertisecentrum

We meten de user experience om te leren, bijv. klant segmenten te onderscheiden op basis van behoeften en gedrag, om hypotheses te testen, en om succes te meten. Maar UX metrics helpen ook om aan te sluiten bij business KPI's, zodat we in onze organisatie prioriteiten kunnen beïnvloeden, business cases kunnen bouwen voor onze ideeën en oplossingen, of om budget aan te vragen. Krijg veel inspiratie uit de praktijk van andere organisaties.  

Wat ga je leren in deze Masterclass?
Achtergronden en voorbeelden van veel voorkomende metrix.

1. Metrix voor experiences; CSAT, CES, NPS & meer

2. Metrix voor gedrag; conversion, task completion & meer

3. Metric voor engagement; active, sleeping, churning & meer

 

We behandelen het doortrekken van customer journey naar UX metrics en hoe KPI dashboards, OKR’s, AB test roadmaps, funnels, cluster analyse, GA tracking en surveys een rol kunnen spelen hierin.

 

Hoeveel soorten UX KPI's zijn er? Wanneer zet je welk soort UX KPI in? Uiteindelijk zul je deel uitmaken van de gedeelde missie die de organisatie heeft. Je gaat naar huis met een uitgewerkt plan, dat antwoord gaat geven op alle vragen van je stakeholders.

De UX Academy werkt met persoonlijke trainingen in kleine groepen waardoor we jouw case kunnen uitwerken. Je gaat dus leren succes te meten aan de hand van je eigen case die je meeneemt. Je gaat de juiste stappen zetten in dit proces en andere belanghebbende te betrekken.

Voor wie?

Iedereen die aan de slag wil met het meten van UX, of als je er al mee bezig bent en je loopt tegen problemen aan. Je werkomgeving kan profit als non-profit zijn; de theorie en de oefeningen blijven hetzelfde om deze vaardigheid toe te passen. Ook geschikt voor data scientists en product managers!


1 dag / € 795 (excl. btw)

Aantal deelnemers in de workshop: 4-6 vol=vol!

 

Dit is inclusief:

✓ Administratiekosten

✓  De UX Academy Slack community waar onze trainers je helpen, ook ná de training

PROGRAMMA

 10.00-12.30 uur

 Definities en praktijkvoorbeelden van organisaties die metrics inzetten

 Inzoomen op populaire Experience, Behavioral & Engagement Metrics, de kracht en de uitdagingen

✓ Metrics & UX KPI's; hoe chocola hiervan maken?

✓ Cases bespreken; hoe pak ik het aan?


13.00 - 16.30 uur

✓ Oefenen met UX KPI's op je eigen case

✓ UX KPI's communiceren

✓ Omgaan met lastige situaties  

PRAKTISCHE INFO

Inschrijven en intakegesprek

Schrijf je in via deze website. Daarna ontvang je een bevestiging per mail en een factuur. 1 á 2 weken voor aanvang van de training bellen we je voor een telefonische intake. Dan maken we even kennis en kijken we of er onderwerpen zijn waar we extra aandacht aan kunnen schenken.

 

Meenemen: je eigen laptop

Neem een laptop mee. Heb je een beveiligde laptop? Dat is geen probleem; als je er maar mee online kunt. Voor deze workshop hoef je geen speciale software te hebben.

Krijg ik een certificaat?

Jazeker. Je krijgt na afloop van onze cursussen een certificaat mee. 

ONTMOET DE TRAINER

Scherm­afbeelding 2024-01-25 om 22.17.27.png

Christine van Rossum 

Product Leader & Innovator

 

Christine is een product expert met 15+ jaar ervaring. Ze helpt organisaties met het bouwen, verbeteren en innoveren van hun digitale producten, diensten en business.

Zowel als freelancer als in vaste dienst heeft ze haar product ervaring opgedaan bij Booking.com, Nike Innovation, en Action, waar ze development en design teams leidt en business KPI’s, UX KPI's, metrics en OKR's samen brengt. Ze helpt startups met het defineren en ontwikkelen van hun value propositions, test product market fit, en draagt zorg dat de klantervaring altijd centraal staat. Ook helpt ze investeerders en stakeholders mee te krijgen in het definiëren van productvisies en research roadmaps. 

 

In een grijs verleden is zij afgestudeerd in Psychometrie, denk aan testconstructie zoals IQ testen, hoogbegaafdheid en beroepskeuze interesse testen, en gaf zij bijles statistiek aan psychologie studenten. Ze heeft meer dan een sterke affiniteit met UX - en heeft als UX designer en strateeg gewerkt voordat ze verder is gegaan in Product.

bottom of page