top of page

UX KPI MASTERCLASS

Het meten van de user experience design; hoe doe je dat écht goed?
Hoe kunnen OKR's en UX KPI's elkaar aanvullen?
Hoe werk je samen met je collega's hierin? Laat je inspireren door voorbeelden uit de praktijk van grote organisaties hoe zij UX KPI's inzetten!

WIJ ZIJN OP 7 PUNTEN ANDERS DAN ANDERE OPLEIDERS

1. Vooraf een telefonisch kennismakingsgesprek met de trainer
2. Kleine groepen met maximaal 6 cursisten: volop ruimte voor 1 op 1 coaching
3. Pas de theorie toe op je eigen projecten die je meeneemt naar de training
4. Wij zijn bevlogen ontwerpers in het werkveld en delen graag UX projecten waar we nu aan werken
5. Heerlijke vegetarische lunch en blijvend toegang tot onze online leeromgeving
6. In de UX Academy Slack community helpen onze trainers je ook ná de training
7. Certificaat van hét Nederlandse UX expertisecentrum

KPI's worden gebruikt om succes te voorspellen en te bereiken​. Elke business KPI heeft een UX counterpart, maar hoe ga je die 'sweet spot' vinden? In deze masterclass ga je ontdekken hoe je UX KPI's kunt gaan inzetten in de organisatie. Krijg veel inspiratie hoe andere organisaties hiermee omgaan. 

Wat ga je leren in deze Masterclass?

Je gaat leren succes te meten aan de hand van je eigen case die je meeneemt. Je gaat de juiste stappen zetten in dit proces en andere belanghebbende te betrekken. Hoeveel soorten UX KPI's zijn er? Wanneer zet je welk soort UX KPI in? Wanneer kun je ook een heel eind komen met metrics en hoef je geen UX KPI's te maken? Uiteindelijk zul je deel uitmaken van de gedeelde missie die de organisatie heeft. Je gaat naar huis met een set aan UX KPI's zodat je je UX beter kunt meten.

Voor wie?

Iedereen die aan de slag wil met het meten van UX, of als je er al mee bezig bent en je loopt tegen problemen aan. Je werkomgeving kan profit als non-profit zijn; de theorie en de oefeningen blijven hetzelfde om deze vaardigheid toe te passen.


1 dag / € 795 (excl. btw)

Aantal deelnemers in de workshop: 4-6 vol=vol!

 

Dit is inclusief:

✓ Administratiekosten

✓  De UX Academy Slack community waar onze trainers je helpen, ook ná de training

PROGRAMMA

 10.00-12.30 uur

 Definities en praktijkvoorbeelden van organisaties die metrics inzetten

✓ UX KPI's, praktijkvoorbeelden en oefenen in het schrijven ervan

✓ Metrics & UX KPI's; hoe chocola hiervan maken?

✓ Cases bespreken


13.00 - 16.30 uur

✓ Oefenen met UX KPI's op je eigen case

✓ UX KPI's communiceren

✓ Omgaan met lastige situaties  

PRAKTISCHE INFO

Inschrijven en intakegesprek

Schrijf je in via deze website. Daarna ontvang je een bevestiging per mail en een factuur. 1 á 2 weken voor aanvang van de training bellen we je voor een telefonische intake. Dan maken we even kennis en kijken we of er onderwerpen zijn waar we extra aandacht aan kunnen schenken.

 

Meenemen: je eigen laptop

Neem een laptop mee. Heb je een beveiligde laptop? Dat is geen probleem; als je er maar mee online kunt. Voor deze workshop hoef je geen speciale software te hebben.

Krijg ik een certificaat?

Jazeker. Je krijgt na afloop van onze cursussen een certificaat mee. 

ONTMOET DE TRAINER

Scherm­afbeelding 2024-01-25 om 22.17.27.png

Christine van Rossum 

Product Leader & Innovator

 

Christine is een product expert met 15+ jaar ervaring. Ze helpt organisaties met het bouwen, verbeteren en innoveren van hun digitale producten, diensten en business.

Zowel als freelancer als in vaste dienst heeft ze haar product ervaring opgedaan bij Booking.com, Nike Innovation, en Action, waar ze development en design teams leidt en business KPI’s, UX KPI's, metrics en OKR's samen brengt. Ze helpt startups met het defineren en ontwikkelen van hun value propositions, test product market fit, en draagt zorg dat de klantervaring altijd centraal staat. Ook helpt ze investeerders en stakeholders mee te krijgen in het definiëren van productvisies en research roadmaps. 

 

In een grijs verleden is zij afgestudeerd in Psychometrie, denk aan testconstructie zoals IQ testen, hoogbegaafdheid en beroepskeuze interesse testen, en gaf zij bijles statistiek aan psychologie studenten. Ze heeft meer dan een sterke affiniteit met UX - en heeft als UX designer en strateeg gewerkt voordat ze verder is gegaan in Product.

bottom of page