Twijfel je over welke UX training of opleiding bij je past? Plan een gratis adviesgesprek in of bel: 020 - 893 43 11
Hét UX Expertisecentrum van Nederland

UX RESEARCH
TRAINING
Ontdek de drijfveren van je gebruikers en leer van hun ervaringen met je product. De beste ontwerpen maak je op basis van feiten en inzichten, én toets je bij je gebruikers. Want zij bepalen of je ontwerp succesvol is.
WIJ ZIJN OP 7 PUNTEN ANDERS DAN ANDERE OPLEIDERS
1. Vooraf een telefonisch kennismakingsgesprek met de trainer
2. Kleine groepen met maximaal 6 cursisten: volop ruimte voor 1 op 1 coaching
3. Neem altijd je eigen projecten mee en krijg feedback
4. Onze trainers zijn ontwerpers in het UX werkveld en hebben ieder hun expertise
5. Blijvend toegang tot onze online leeromgeving
6. In de UX Academy Slack community helpen onze trainers je ook ná de training
7. Certificaat van hét Nederlandse UX expertisecentrum
Voor wie?
Je wilt zelf aan de slag als UX Researcher, je wilt beter samenwerken met UX Researchers en/of je wilt de input van je gebruikers leren meenemen in je ontwerptraject omdat je UX Designer, UI Designer, UX Writer, productdesigner of servicedesigner bent.
3 dagen / € 2.095 (excl. btw)
Aantal deelnemers: 4 tot 6 (vol = vol)
Dit zit er allemaal bij:
✓ De belangrijkste slides per dag
✓ Je case testen in een mobiel usability lab
✓ Voorbeeldvragen voor verschillende typen interviews
✓ Template voor usability testing
✓ Administratiekosten
✓ Versnaperingen en heerlijke lunches
✓ Na het volgen van je training kun je voor al je vragen terecht bij onze UX Academy Slack community,
waar onze trainers en oud-cursisten altijd voor je klaarstaan
Twijfel je nog? Bel of app ons voor advies: 020 - 893 43 11
Nadat je je hebt aangemeld, nemen we telefonisch contact met je op.
We maken dan even kennis en bespreken wat jij uit deze training wilt halen.
UX Research
Leer usability tests opzetten en ontwikkel je interviewvaardigheden in 2 dagen
€ 1130
Maximaal aantal deelnemers: 6

THEORIE EN PRAKTIJK
Wat ga je leren?
-
UX research doen op basis van je eigen case
-
De belangrijkste UX researchmethoden en -technieken kennen, plus de nieuwste tools
-
Designkeuzes beargumenteren op basis van data
-
Interviewvaardigheden die ook van pas kunnen komen in andere gesprekken
-
Hoe je van onderzoeksdata naar conclusies en bruikbare inzichten komt en hoe je deze communiceert
-
Hoe je overzicht houdt over een grote hoeveelheid gebruikersdata
-
Hoe je gebruikersdata moet interpreteren voor besluiten op interfaceniveau
SOFT SKILLS
Wat ga je leren?
-
Hoe je je team kunt overtuigen dat er meer tijd en budget voor UX Research moet zijn
-
Hoe je een onderbuikgevoel kan wegnemen door het onderzoeken van gebruikersgedrag
-
Hoe je op basis van data stakeholders makkelijker overtuigt van ontwerpkeuzes
-
Efficiëntie brengen in het ontwerpproces: dankzij onderzoek weet je wat werkt en wat niet, zo kun je tijdens het ontwerptraject sneller keuzes maken
PROGRAMMA
DAG 1
Je maakt kennis met het vakgebied UX Research en leert de verschillende methoden en technieken kennen. Je werkt aan de case die je hebt meegebracht.
10.00 - 12.30 uur
-
UX Research fundamentals: wat is UX Research en waarom is het belangrijk?
-
Het plannen en opzetten van je onderzoek
-
Onderzoeksvragen formuleren
13.00 - 17.00 uur
-
Methoden, technieken en tools in UX Research: wanneer gebruik je wat?
-
Werven van deelnemers voor je onderzoek
-
Script schrijven: van onderzoeksvragen naar interviewvragen
DAG 2
Interviewen is een van de belangrijkste skills voor een UX Researcher. Je hebt interviewtechnieken niet alleen nodig voor diepte-interviews, maar ook voor focusgroepen, usability tests, concept tests, contextual inquiries, etc. Hoe neem je een interview af? Welke technieken kun je gebruiken? Stel je de juiste vragen en stel je die vragen op de juiste manier? Jouw vaardigheden als onderzoeker bepalen voor een groot deel de kwaliteit van de resultaten.
10.00 - 12.30 uur
-
De theorie achter interviewen
-
Omgaan met lichaamstaal en sfeer tijdens het interview
-
Oefenen met interviewtechnieken in een mobiel usabilitylab
-
Ontvangen van feedback op je interviewvaardigheden
13.00 - 17.00 uur
-
Oefenen met interviewtechnieken
-
Omgaan met lastige situaties en biases
DAG 3
Hoe maak je chocola van je onderzoeksresultaten en hoe communiceer je die binnen de organisatie? En wat is het belang van de context waarin je onderzoek doet?
10.00 - 12.30 uur
-
Wat is je rol als onderzoeker
-
Hoe past UX Research in het ontwerpproces?
-
Hoe krijg je de organisatie mee?
-
Doe je zelf onderzoek of besteed je het uit?
-
Analyseren en verwerken van onderzoeksdata
13.00 - 17.00 uur
-
Oefenen met het analyseren van en verwerken van onderzoeksresultaten
-
Hoe communiceer je data effectief in een organisatie?
PRAKTISCH
Wanneer, waar en is er nog plek?
Check de de agenda.
Inschrijven
Schrijf je online in. Daarna ontvang je een bevestiging per mail en een factuur.
Intakegesprek
De trainer belt je in de week voor de training om kennis te maken en behoeftes af te stemmen.
Hardware
Neem je eigen laptop mee (geen tablet). Heb je een beveiligde laptop? Dat is geen probleem; als je er maar mee online kunt. Je hebt geen speciale software nodig.
Voorbereiding
Dit bespreken we tijdens de intake. Denk alvast na over een case waarop je feedback wilt.
Huiswerk
Na dag 1 krijg je een huiswerkopdracht mee waarin je de theorie van dag 1 op je eigen case gaat toepassen. Hier ben je 2 tot 4 uur mee bezig.
Krijg ik een certificaat?
Jazeker! Je krijgt na afloop van onze trainingen een certificaat van deelname opgestuurd. Daarop staat ook een beoordeling van je opdracht, je inzet en hoe goed je bent in het toepassen van de theorie in de praktijk.
Brochure downloaden
Je kunt de brochure downloaden als pdf.
ONTMOET DE TRAINER

Sjoerd Walinga
Senior consultant bij Concept 7
Specialiteiten: interaction design, user interface design. Ik maak moeilijke dingen makkelijk. En dat is soms best moeilijk. Ik zorg ervoor dat de klantbeleving van jouw digitaal product beter wordt én je conversie toeneemt.
Dit doe ik door design te combineren met psychologie, gebruikersonderzoek, data, 10 jaar ervaring en een flinke dosis passie.