Franse Melief

Merkstrateeg & CX Consultant | Rebrands, Brand Identity & Design Systems | Trainer CX voor AI bij UX Academy | Brandstof 360 Top 💯 ZZP

Ik help organisaties hun merk voelbaar te maken – niet alleen in woorden of beelden, maar in de hele ervaring.Van rebrand tot branded CX: ik verbind strategie met design en uitvoering, zodat merken écht gaan leven.Bij ING Global Branding vertaalde ik de 'do your thing' strategie naar een vernieuwde visuele identiteit die in meer dan 40 landen werd uitgerold. Ik bouwde een Brand Community Platform dat groeide van 2.600 naar 300.000 gebruikers en leidde grote merktransformaties met internationale teams en substantiële budgetten.Daarnaast ontwikkelde ik voor de Nederlandse markt een Branded CX-visie en -strategie met een beoogde winstgroei van 15%.Recent begeleidde ik de merkstrategie en identiteit van Boom Uitgevers, waarbij ik het merk hielp transformeren van een functioneel platform naar een inspirerend kennismerk.Ik maak strategie graag tastbaar en schaalbaar, weet interne communities te inspireren en heb ruime ervaring in complexe, internationale omgevingen.Wat mij drijft? Merken helpen hun kern haarscherp neer te zetten en dit concreet te vertalen naar klantbeleving, teams en gedrag. Zo ontstaat een merk dat mensen raakt – en waar ze naar terugkeren.

Neem alvast een kijkje