top of page

De beste manier om service design te leren is het toepassen in de praktijk. Na een korte introductie van de theorie ga je per onderdeel dan ook zelf aan de slag. Je zult veel samenwerken met andere deelnemers aan de service design training. Tussen de oefeningen door is er voldoende tijd voor reflectie.

Je kunt direct aan de slag met de service design tools en technieken uit de masterclass. Je kunt klantinzichten vertalen naar oplossingen en nieuwe waardeproposities ontwikkelen. Daarnaast wordt bij waardengedreven design de focus gelegd op het waarborgen van ethische principes en duurzame normen, waardoor jouw ontwikkelde diensten niet alleen aansluiten bij de behoeften van gebruikers, maar ook bij de bredere waarden en verantwoordelijkheden van de samenleving. En je kunt natuurlijk jouw gave idee overtuigend pitchen.

Voor wie?

De masterclass is bedoeld voor iedereen die geïnteresseerd is in het innoveren of verbeteren van de dienstverlening vanuit klantperspectief. 

  • Innovatiemanagers

  • Marketeers

  • Product owners

  • UX-designers

  • Customer experience professionals

2 dagen / € 1195,-  (excl. btw)

Aantal deelnemers: minimaal 12, maximaal 24.

 

Let op: Deze masterclass voeren we uit in samenwerking met Informaat en vindt plaats in Hilversum. Er zijn twee trainers waardoor er, naast veel interactie met de andere deelnemers, ook alle ruimte en aandacht is voor persoonlijke interactie en feedback.

`

Dit zit er allemaal bij:

 De belangrijkste slides per dag in pdf

1-op-1 feedback 

Veel rollenspellen

 Tools en canvassen

 Handig boekje met best practises

Versnaperingen en heerlijke lunches

Na het volgen van je training kun je voor al je vragen terecht bij onze UX Academy Slack community waar onze trainers en oud-cursisten altijd voor je klaarstaan

SERVICE DESIGN MASTERCLASS

Diensten ontwerpen die met klantbeleving het verschil maken. Die echt van betekenis zijn in het leven of werk van mensen. Hoe je dat doet? Dat leer je door in deze masterclass aan de slag te gaan met de belangrijkste service design technieken. Zo geef je innovatie vorm in jouw organisatie.

PROGRAMMA

Dag 1

Je leert hoe je de klant en zijn context echt kan leren kennen. Je gaat zelf aan de slag met een aantal onderzoekstechnieken en je leert hoe je je collega's inzicht biedt in de wereld van de klant. Je past technieken toe zoals persona's en customer journey maps. Op basis hiervan definieer je een scherpe ontwerpuitdaging voor dag 2.

 

Onderwerpen die aan bod komen; 

  • Waarde van service design

  • User research

  • Persona’s

  • Service ecosysteem

  • Customer journey mapping

  • Probleemdefinitie en ontwerpuitdaging

 

Dag 2

Met een aantal snelle en interactieve ontwerptechnieken ontwikkel je een breed scala van concepten. Deze ga toetsen op organisatorische en technische impact en natuurlijk op klantbehoefte. Hierbij gebruik je table top prototyping, value propositioncanvas en service blueprints. Tot slot bereid je een pakkende concept pitch voor. 

 

Onderwerpen die aan bod komen; 

  • Value proposition

  • Ideation

  • Prototypen en testen

  • Service blueprint

  • Concept pitch

masterclass

PRAKTISCH

Inschrijven

Schrijf je online in. Daarna ontvang je een bevestiging per mail en een factuur.

Hardware

Je hoeft alleen je laptop mee te nemen.

Huiswerk

Je krijgt geen huiswerk mee.

Krijg ik een certificaat?

Jazeker! Je krijgt na afloop van onze trainingen een certificaat van deelname opgestuurd.

ONTMOET DE TRAINERS 

Victor_edited.jpg
roeljansen.jpg

Victor Visser 

Victor’s doel is producten of diensten te ontwerpen die echt een toegevoegde waarde hebben in het leven van mensen en een positieve impact kunnen hebben op demaatschappij en het milieu. Hij gelooft dat dit ook resulteert in een beter bedrijf. Victor daagt de status quo uit, onderzoekt nieuwe mogelijkheden en technologieën, ontwerptbetere oplossingen en inspireert mensen om deel uit te maken van de transformatie die nodig is om die nieuwe oplossingen succesvol te implementeren.

Victor op LinkedIn

Roel Jansen

Roel is nieuwsgierig en wil graag weten hoe iets werkt en waarom. Hij kan zichzelf goed verplaatsen in de gebruiker om problemen zo relevant mogelijk op te lossen. Daarnaast werkt hij graag samen met verschillende disciplines en denkt hij graag mee met het gehele team. Als ervaren UX designer kijkt hij graag eerst naar het grotere plaatje voordat hij ergens induikt. Hij past graag de toolset van service design toe om dat grotere plaatje in het oog te houden.

Roel op LinkedIn

bottom of page