Vragen over een UX training of opleiding? Plan een gratis adviesgesprek, mail info@uxacademy.nl of bel: 020 - 893 43 11
Al 10 jaar hét UX expertisecentrum van Nederland
USER INTERFACE
OPLEIDING
Maak flows en interfaces in Figma:
leer de fijne kneepjes van het vak met de meest populaire prototypetool van dit moment. Leer daarna denken vanuit design tokens en design systems en werk effectiever samen.
Het eindresultaat is een prachtig ontwerp in Figma!
Deze intensieve opleiding is een combinatie van de Figma Masterclass en de Visual Design training. Je mindset, het UX werkproces en vaardigheden: wat zijn jouw leerdoelen? Deze opleiding is voor mensen die al iets van het vak weten, maar de theorie en tools missen.
Voor wie?
-
Voor juniors en mediors in het digitale domein
-
Front-end developers, product owners, business-analysten
-
Visual designers, grafisch ontwerpers, user interface ontwerpers, beginnende UX Designers
-
Online marketeers/conversie-specialisten, webredacteurs.
-
Informatieanalisten, functioneel ontwerpers
4 trainingsdagen € 2.595 (excl. btw)
Aantal deelnemers in training: 4-6 vol=vol
Dit zit er allemaal bij:
✓ Administratiekosten
✓ Versnaperingen en heerlijke lunches
✓ Na het volgen van je training kun je voor al je vragen terecht bij onze UX Academy Slack community, waar onze trainers en oud-cursisten altijd voor je klaarstaan
WIJ ZIJN OP 7 PUNTEN ANDERS DAN ANDERE OPLEIDERS
1. Vooraf een telefonisch kennismakingsgesprek met de trainer
2. Kleine groepen met maximaal 6 cursisten: volop ruimte voor 1 op 1 coaching
3. Pas de theorie toe op je eigen projecten die je meeneemt naar de training
4. Wij zijn bevlogen ontwerpers in het werkveld en delen graag UX projecten waar we nu aan werken
5. Heerlijke vegetarische lunch en blijvend toegang tot onze online leeromgeving
6. In de UX Academy Slack community helpen onze trainers je ook ná de training
7. Certificaat van hét Nederlandse UX expertisecentrum
PROGRAMMA
DAG 1 Figma uitleg: waar zit wat en waarom?
10.00-16.30
-
Inleiding
-
Kennismaking met de werkomgeving (online en desktop)
-
Starten bestand, begrijpen hiërarchie (Pages, Frames, Layers)
-
Samenwerken aan een eenvoudig wireframe (rapid prototype)
-
Indeling a.h.v. een Layout Grid (kolommen en marges), Guides
-
Invoegen van vormen (lijnen en vlakken) en beelden (maskers)
-
Kleuren (vulling en lijn), pipet, verlopen, effects (Shadow, Blur)
-
Vormen tekenen met het bijzondere Vector Network (path/paint)
-
Gebruiken van populaire UI-elementen (iOS, Android, Windows)
(Huiswerk 2 van c.a uur)
DAG 2 Figma zelf toepassen
10.00-16.30
-
Tekst toevoegen (auto-width/height, fixen), typografie instellen
-
Objecten uitlijnen en groeperen, Autolayout, Constraints, Resize
-
Slimmer werken d.m.v. Styles en Assets (Components, Variants)
-
Meer formaten makkelijker aanmaken m.b.v. Responsive Resize
-
Navigaties, scrolls, overlays, hovers, transities, (micro)animaties
-
Speciale features zoals Font Agent, Plugins, Thumbnails
-
Integratie met andere populaire software en bestandstypen
-
Anderen uitnodigen voor samenwerken, tekst en audio-chat
-
Delen van Libraries, Templates, instellen/gebruiken van versies
-
Voorbereiden en maken van Style Guide en/of Design System
-
Presenteren, in een browser of de mobile app, met hotspot-hints
-
commentaren, feedback verzamelen, ook via andere platformen
-
Exporteer frames, materialen, en design-specs voor developer
DAG 3
10.00 - 12.30 uur
-
IJsbreker: spelen met compositie
-
Visual design in de context van UX design
-
Ruimtegebruik en gestaltprincipes
-
Kleurgebruik: de betekenis van kleuren, het maken en toepassen van een palet, jargon en standaarden
13.00 - 16.30 uur
-
Typografie en typesetting: lettertypes kiezen en teksten opmaken
-
User interface essentials: lay-out's en interactieve elementen vormgeven
-
Schrijf een UI briefing op basis van je eigen case
-
Componenten: de bouwstenen van je ontwerp
DAG 4
10.00 - 12.30 uur
-
Mobile, responsive en adaptive design
-
Tussenpresentaties n.a.v. het huiswerk: leer van elkaars casus
13.00 - 16.30 uur
-
Best practices, pattern libraries en style guides
-
Design Systems: waarom en hoe kan het helpen?
-
Design tokens definiëren
-
Opdracht: toepassen van een huisstijl. Je zet een aangeleverd wireframe om naar een high fidelity design met een specifieke huisstijl.
-
Je visual design evalueren
PRAKTISCHE INFO
Inschrijven
Schrijf je in. Daarna ontvang je een bevestiging per mail en een factuur.
Intakegesprek
De trainer belt je in de week voor de training om kennis te maken en om te kijken of er onderwerpen zijn waar extra aandacht aan kan worden geschonken.
Locatie
Het kan zijn dat een deel van deze opleiding zal plaatsvinden op de locatie van onze educatie partner. Houd er rekening mee dat je dan training zult krijgen in Slotervaart, Amsterdam.
Meenemen: je eigen laptop
Neem een laptop mee. Heb je een beveiligde laptop? Dat is geen probleem; als je er maar mee online kunt. Voor deze training hoef je geen speciale software of kennis te hebben.
Voorbereiding en huiswerk
Je hoeft je niet voor te bereiden op deze opleiding. We vragen je wel om na te denken over een case waarop je feedback wilt. Je krijgt wel een huiswerkopdracht mee van ca. 30 minuten.
Krijg ik een certificaat?
Jazeker. Je krijgt na afloop van onze opleiding een certificaat mee.
ONTMOET DE TRAINERS
Peter Villevoye
Trainer bij UX Academy
Peter is een trainer in hart en nieren. Hij weet alles over UX, mede omdat hij 'UX certified' is vanuit Nielsen Norman Group. Daar heeft hij diverse certificaten gehaald, waaronder: Information Architecture, Navigation Design, Emerging Patterns for Web Design Tradeoffs & Decision Frameworks, Visual Design for Mobile and Tablet en Design Facilitating UX Workshops.
Koen Ahn
Freelance Designer
Koen is een generalist die grafisch ontwerp, front-end development, UX Design en illustratie combineert om snel te kunnen schakelen in kleine teams en om een breed scala aan klanten verder te helpen.
Sinds zijn start in 2012 als webdesigner heeft hij aan projecten gewerkt voor Heineken, FranklinCovey Benelux en tal kleine bedrijven, stichtingen en ondernemers. In 2021 en 2022 gaf hij naast zijn freelancewerk ook les aan het Grafisch Lyceum Utrecht aan de opleiding webdesign, waar hij UX meer naar de voorgrond heeft gebracht in het curriculum.