SERVICE DESIGN TRAINING

Leer service design tools toepassen zoals 
customer journeys en stakeholder maps in 
3 dagen € 1795 ex. BTW
incl. lunch, literatuur, software licentie en administratiekosten

 

Maximaal aantal deelnemers: 6

TECHNISCHE VAARDIGHEDEN EN THEORIE

  • Breng je eigen case mee en ontwikkel hiervoor een stappenplan voor een customer journey.

  • Oefen met verschillende customer journeys. 

  • Maak stakeholdermaps en stakeholder analyes van de eigen case.

  • Word master met je eigen persoonlijke omgevingsplan zodat je je ontwerpen beter kan verkopen en effectiever kan inzetten.

  • 1 jaar gratis Smaply software licentie!

SOFTSKILLS

  • Oefen gesprekken en mogelijke conflicten met een acteur(!)

  • Ontdek collectieve belangen in je team en leer onderhandelings technieken

  • Creëer een geïntegreerde samenwerking tussen diverse disciplines én het realiseren van de organisatie- of ondernemingsdoelstellingen

  • Leer met Mutual Gains Approach effectief onderhandelen.

  • Oefen hoe je meer draagvlak kunt krijgen voor customer journeys

PROGRAMMA 

SERVICE DESIGN TRAINING

Dag 1: Het maken van customer journey's als onderdeel van
service design

Een belangrijke tool om de communicatie brug te slaan naar de business, is de customer journey mapping. Deze ga je maken! 

10.00-12.00 uur
✓ Theorie achter customer journey's

✓ Voorbeelden van verschillende customer journey's

Stappenplan hoe een customer journey te maken

Praktische tips hoe meer draagvlak te creëren voor UX met customer journey's 

13.00-14.00
 Groepsopdracht om een customer journey te maken

14.00-17.00
 Individuele opdracht customer journey maken voor je eigen case

 

Dag 2: Inzicht in je professionele omgeving met service design thinking - 
de stakeholderanalyse

Je leert een methode om alle belanghebbenden bij jouw project in kaart te brengen, hun standpunten van de achterliggende belangen te onderscheiden en de problemen te benoemen die er spelen.

We oefenen met onderhandelings- en gesprekstechnieken die je kunt toepassen in het gesprek met je stakeholders. Aan het eind van de dag krijg je de opdracht mee om je eigen projectomgeving in kaart te brengen.

 

10.00-12.00 uur
✓ Theorie stakeholder management
✓ Oefening stakeholder analyse
✓ Mutual gains approach: de standpunten, belangen en waarden van je collega's

13.00-15.00 uur

✓ Overzicht stakeholder management tools; wanneer zet je welke tool in?

✓ Problemen, standpunten en belangen in kaart brengen


15.00-17.00 uur

✓ Plan voor lastige gesprekken, communicatie en participatie om je ontwerpen te communiceren
✓ Oefening met de meest voorkomende stakeholder management tools
✓ Huiswerkopdracht: je eigen stakeholder case

 


Dag 3: Het inrichten van de samenwerking en onderhouden van draagvlak met design management

Op deze dag staat jouw casus centraal. Iedereen presenteert de uitwerking van zijn eigen projectomgeving volgens de methodiek die je op dag 1 aangereikt hebt gekregen.

Je werkt je casus verder uit door de problemen die je benoemd hebt en de oplossingen die je daar (nog niet) voor gevonden hebt voor te leggen aan de groep en aan de acteur die jouw stakeholder speelt.

10.00-12.00 uur
✓ Case presenteren en stappenplan ontwikkelen

✓ Stakeholders en belangen in kaart brengen

✓ Issues in kaart brengen


13.00-15.00
Oplossingsruimte analyseren middels case gesprekken. Een ervaren acteur komt langs en speelt voor lastige PO-er of manager en gaat met jou een gesprek aan.  

✓ Strategie en plan bepalen voor communicatie


15.15-17.00
✓ Proces inrichten

✓ Opbrengst: een persoonlijke omgevingsplan 

PRAKTISCHE INFO

Datum en locatie

Check hier de beschikbaarheid, data en locaties van deze training.
Afhankelijk van cursusdata waarvoor je inschrijft kun je kiezen uit deze locaties:

Tijdstip van training

10.00-17.00 uur

Vorm van training & huiswerk
Theorie en praktijk wisselen elkaar af, met elke 30 minuten een nieuwe opdracht.
Je krijgt veel praktijkvoorbeelden en er is ruimte voor vragen. De voertaal is Nederlands en het opleidingsniveau is HBO+. Let op: Aan het einde van de eerste trainingsdag kun je een huiswerkopdracht verwachten met een tijdsinvestering van +/- 60-90 minuten.

Aantal deelnemers

5 tot 6. Bij 4 of meer cursisten gaat de training door. In dit overzicht vind je de actuele stand van het aantal inschrijvingen voor je training. We updaten dit overzicht 2 keer per dag.

 

Duur & Kosten

3 dgn. € 1.795,- excl. 21% BTW

Inschrijven & intake gesprek

Nadat je je via deze site hebt ingeschreven, ontvang je een bevestiging per mail. Daarna volgt een factuur. 1 á 2 weken voor aanvang van de training bellen we je voor een telefonische intake. Dit om de wederzijdse verwachtingen te matchen en te kijken of je specifieke behoeftes hebt waar we aandacht aan kunnen schenken.
Alle prijzen die op deze site worden genoemd zijn inclusief inschrijvingsfee. Prijzen die vermeld staan op sites van derden kunnen variëren omdat tussenpartijen een inschrijvingsfee rekenen. Cursisten die zich inschrijven via derde partijen kunnen dus rekenen op hogere bedragen per training dan vermeld op deze site. 

 

Laptop & software vaardigheden

Gelieve je eigen laptop meenemen, liever geen tablet, want er zijn geen leenlaptops beschikbaar. Een beveiligde laptop is geen probleem, het is alleen van belang dat je ermee online kan. Specifieke software vaardigheden zijn niet vereist voor deze training. Dit om het verschil tussen cursisten met veel of juist weinig ervaring met specifieke software programma's te minimaliseren.

Krijg ik een certificaat?

Yes! Je krijgt bij al onze cursussen een gerenommeerd certificaat mee.

TRAINERS

Boyd de Groot

Specialiteiten: interaction design, user interface design, concept design, UX design management.

LinkedIn profiel

Boyd is een interaction designer met meer dan 20 jaar ervaring in het vak. Hij is een strategisch en conceptueel denker met een scherpe aandacht voor de details en voor de ins-and-outs van projectmatig werken in bedrijfsomgevingen. Hij maakt graag deel uit van multidisciplinaire ontwerp- en ontwikkelingsteams en heeft veel internationale projectervaring. 
Ervaring en kennis delen en opdoen is zijn passie. In projecten maar ook daarbuiten. Boyd heeft een aantal UX conferenties mee helpen organiseren, geeft regelmatig lezingen en is ook als freelance docent Interaction Design verbonden aan de Haagse Hogeschool. 

Kaj van Leeuwen

Specialiteiten: interface design, interaction design, customer journey mapping, design thinking, UX design management.

LinkedIn profiel

Kaj is een generalist en werkt veelal als (allround) UX designer in wisselende rollen zoals UX consultant, interaction designer of design researcher. Hij vindt aandacht voor details belangrijk voor het creëren van een optimale klantervaring, maar alleen wanneer de grote lijnen niet uit het oog worden verloren. Kaj wisselt graag kennis uit binnen en buiten projecten. Hij verzorgt regelmatig workshops en trainingen op het gebied van customer experience en user experience design.

  Enthousiaste trainers uit het veld    Interactieve, praktijkgerichte trainingen    Gelijkwaardig groepsniveau

UX Academy B.V. Amsterdam © 2019 | T +31 20  893 43 11 

UX Academy

Kromme Waal 9

1011 BS Amsterdam

Privacybeleid

Algemene voorwaarden

Made with ❤️ and ☕️ in Amsterdam 

  • Instagram ux academy
  • LinkedIn ux academy
  • Twitter ux academy
  • Facebook ux academy
  • Vimeo ux academy