Deze training is een uitstekend vervolg op de UX Mediortraining​ of als je al bezig bent met het vak.
In de eerste twee dagen leert je hoe je je organisatiedoelstellingen en gebruikersbehoeften kan verbinden met een UX strategie. In de laatste twee dagen leer je alles over UX Stakeholder management. De vier dagen zijn een mix van theorie, oefeningen en het werken aan je eigen case. 
Let op: dit is een training op hoog niveau, gegeven door de oprichter van de UX Academy.

Ben je Product Owner, strateeg of manager? Ben je inhoudelijk sterk en wil je je op managementniveau bewegen? Deze training geeft je handvatten om UX te benaderen vanuit een multidisciplinaire helicopterview. Plus een stevige basis in stakeholdermanagement. Je gaat naar huis met een persoonlijk omgevingsplan waar je direct mee aan de slag kunt en een schat aan onderhandelings- en gesprekstechnieken, die je hebt geoefend met een trainingsacteur. Dit is een intensieve training met rollenspellen, waarbij je de oefeningen direct kunt toepassen in je werk!

 

4 dagen / € 2.495 (excl. btw)

Aantal deelnemers in de training: 4-6 vol=vol

`

Dit is inclusief:

✓ UX Strategy van O'Reilly (e-book)

✓ Stakeholder checklist; wat moet je weten van je stakeholders?

✓ Gezonde lunch op onze locatie, die max. 5 min. lopen is van A'dam CS of Utrecht CS 
✓Administratiekosten of andere verborgen kosten

✓1-op-1-feedback op jouw eigen case

✓ De UX Academy Slack community, waar onze trainers je blijvend helpen, ook ná de training

Schermafbeelding 2019-02-11 om 12.46.16.

UX SENIOR LEADERSHIP

TRAINING

Leer businessdoelen te combineren met gebruikersbehoeften in een ux strategie. Update je kennis over design systems, storymapping en
design sprints. Leer in de rol te komen van ux consultant. Neem je eigen case mee en breng je stakeholders in kaart. Ga hiermee je team beïnvloeden en meer draagvlak krijgen als leider. Leer onderhandelingen- en gesprekstechnieken toe te passen met een acteur om je team te overtuigen.   

PRAKTISCHE SKILLS EN THEORIE

Je leert:

  • Stakeholdermaps en stakeholderanalyes maken op basis van je eigen case

  • Alle belanghebbenden, hun belangen, problemen en standpunten in kaart brengen met een persoonlijk projectomgevingsplan

  • Sterk onderhandelen met de Multi Gains Approach.

  • Conflicten beter op te lossen

  • Moeilijke gesprekken voor te bereiden

SOFT SKILLS

Je leert:

  • Navigeren als een UX-manager met een hoger denk- en handelingsniveau

  • Een multidisciplinaire samenwerking realiseren door mensen te verbinden

  • Onderhandelen en conflictgesprekken voeren

  • Collectieve belangen onderscheiden in je team

  • Draagvlak bouwen voor je UX afdeling

OPTIMALE UX WERKSTRUCTUUR INRICHTEN

  • Een UX-strategie maken om businessbelangen beter in je ontwerp te intregeren 

  • Met een design system 
    structuur aanbrengen in je werkomgeving

  • Oganisatiedoelen en gebruikersbehoeften verbinden

  • Business belangen in kaart brengen

  • De juiste business-doelstellingen vanuit gebruikerswensen selecteren

VERDIEPING OP UX SKILLS EN THEORIE

  • Persona's optimaliseren met complexe data-bronnen

  • Storymapping op de kaart zetten in je organisatie.

  • Prioriteren vanuit een UX-backlog en userdata bronnen

CREËEREN VAN DRAAGVLAK

  • Tips en adviezen om op 3 niveaus draagvlak te creëeren voor UX 

  • Mutual gains approach

  • Stakeholder scan

  • Stakeholder matrix

  • Onion model

WERKHOUDING

  • Toegroeien naar een UX Senior rol

  • Een multidisciplinaire samenwerking tot stand brengen

  • Je UX team aansturen

PROGRAMMA TRAINING UX SENIOR LEADERSHIP

Dag 1: UX Strategie

 

10.00-12.30 uur

  • We zoomen uit en ontdekken welke stappen je moet doorlopen om tot een uitvoerbare UX-strategie te komen. En we staan stil bij Design Thinking als referentiekader voor de case.​

  • UX-strategie deel 1: hoe kun je gebruikersbehoeften samenvoegen met organisatiedoelstellingen? In teamverband werken we aan een case en ontwikkelen we stap voor stap een UX-strategie. Dat doen we in een rollenspel. Dit onderdeel is de basis voor de rest van de dag.

13:30 - 17:00

  • UX-strategie deel 2: persona's optimaliseren. Hoe kun je een persona krachtiger met data?​ Hoe promoot je je data driven organisatie?


 

Dag 2: Verdieping en verbreding van je UX vaardigheden

 

10.00-12.30 uur

  • UX-trends: we kijken onder meer naar designsprints en naar welke nieuwe technologieën invloed hebben op het werk van een UX-designer?

  • Design systems: je leert wat UX design systems zijn, wat je eraan hebt en hoe je ze opzet.

  • Storymapping: leer een gebruikersscenario tekenen en beschrijven volgens een verhaallijn.​

  • Feature matrix model: hoe kun je gebruikerswensen en organisatiedoelstellingen prioriteren met een UX-backlog?

13.00-17.00 uur

  • Je werkt aan je eigen strategie en we brainstormen over hoe je kunt doorgroeien: wil je UX-designer worden of toch UX-strateeg of service designer? We zoomen in op de verschillende UX-rollen en bespreken hoe deze zich tot elkaar verhouden. Als je wilt, kun je 1-op-1 met de trainer in gesprek over je loopbaan.​

  • UX kennisquiz.

Dag 3: Inzicht in je professionele omgeving met stakeholderanalyse

10.00-17.00 uur

  • Theorie stakeholdermanagement: Overzicht stakeholdermanagementtools: wanneer zet je welke tool in? Maak voor je eigen projecten een:

  • Mutual gains approach

  • Stakeholder scan

  • Stakeholder matrix

  • Stakeholder krachten matrix

  • Onion model

Huiswerk: Problemen, standpunten en belangen in kaart brengen met een stakeholder mapping en voorbereiding op stakeholder gesprek.

Dag 4: Stakeholder mapping in de praktijk brengen

10.00-17.00 uur

  • Maak een persona van je key stakeholder: welke belangen, standpunten heeft hij en hoe kun je daar op inspelen?

  • Case presenteren en oplossingsruimte analyseren via case gesprekken. Een ervaren acteur legt jou het vuur aan de schenen als lastige stakeholder, zoals project owner, investeerder of manager.

  • Tips en tricks om beter draagvlak te krijgen voor je project

  • Strategie en plan bepalen voor communicatie en technieken om je stakeholder over te halen om jouw oplossingen door te voeren.

REVIEW OP LINKEDIN

t14.jpg

PRAKTISCHE INFO

Wanneer, waar en is er nog plek?

Dit vind je in de agenda.

 

Inschrijven

Schrijf je in via deze website. Daarna ontvang je een bevestiging per mail en een factuur.

 

Meenemen: je eigen laptop

Neem een laptop mee. Heb je een beveiligde laptop? Dat is geen probleem; als je er maar mee online kunt. Voor deze workshop hoef je geen speciale software te hebben.

Voorbereiding en huiswerk

Je hoeft je niet voor te bereiden op deze training. Wel moet je een vergelijkbare opleiding hebben afgerond of ervaring hebben in het vak. En we vragen je om van te voren na te denken over een case waarop je feedback wilt. En aan het eind van de tweede trainingsdag krijg je een huiswerkopdracht van ca. 30 minuten.

Krijg ik een certificaat?

Jazeker. Je krijgt na afloop van onze trainingen een certificaat mee. Daarop komt een beoordeling te staan van het eindresultaat, je inzet en hoe goed je bent in het toepassen van de theorie in de praktijk. 

Brochure downloaden

Print 'm uit en lees de inhoud van deze training nog een na.
Download brochure

ONTMOET DE TRAINER 

Anne Vroegop

UX-designer

Anne is sinds 2004 allround UX-designer. Naast haar opdrachten voor internationale reclamebureaus brengt ze sinds 2013 haar passie voor het vak over op groepen mensen. Klanten roemen Anne om haar expertise in gebruikersgerichte gamification, haar tomeloze creativiteit en authenticiteit.

 

Anne op LinkedIn