WIJ ZIJN OP 7 PUNTEN ANDERS

DAN ANDERE OPLEIDERS
 

  1. Bij ons zijn er max. 6 cursisten in de training waardoor we 1 op 1 coaching kunnen geven: dat is uniek!

  2. In alle trainingen neem je je eigen case mee om direct aan de slag te gaan

  3. Ons certificaat staat hoog aangeschreven. Waarom? Wij zijn een UX expertise centrum: we geven geen marketing of web development trainingen.

  4. Onze trainingsruimte ademt UX uit met een boekenkast vol UX literatuur en er hangen UX posters aan de muur en we hosten vaak UX Meetups

Deze opleiding is een uitstekend vervolg op de UX Mediortraining​ of als je al bezig bent met het vak.
In de eerste twee dagen leert je hoe je je organisatiedoelstellingen en gebruikersbehoeften kan verbinden met een UX strategie. In de laatste twee dagen leer je alles over UX Stakeholder management. De vier dagen zijn een mix van theorie, oefeningen en het werken aan je eigen case. 
Let op: dit is een opleiding op hoog niveau, gegeven door de oprichter van de UX Academy.

Ben je Product Owner, strateeg of manager? Ben je inhoudelijk sterk en wil je je op managementniveau bewegen? Deze training geeft je handvatten om UX te benaderen vanuit een multidisciplinaire helicopterview. Plus een stevige basis in stakeholdermanagement. Je gaat naar huis met een persoonlijk omgevingsplan waar je direct mee aan de slag kunt en een schat aan onderhandelings- en gesprekstechnieken, die je hebt geoefend met een trainingsacteur. Dit is een intensieve training met rollenspellen, waarbij je de oefeningen direct kunt toepassen in je werk!

 

Doelgroep:

  • Mediors en seniors in het digitale domein

  • UX-designers, service designers, interaction designers

  • Front-end developers, product owners, business-analysten

  • Visual designers, grafisch ontwerpers, user interface-ontwerpers

  • Online marketeers, conversie-specialisten, webredacteurs

  • Informatieanalisten, functioneel ontwerpers 
     

4 trainingsdagen, verspreid over 4 weken / € 2.595 (excl. btw)

Aantal deelnemers in de training: 4-6 vol=vol

`

Dit is inclusief:

✓ UX Strategy van O'Reilly (e-book)

✓ Stakeholder checklist; wat moet je weten van je stakeholders voor je UX project?
✓Administratiekosten of andere verborgen kosten

✓1-op-1-feedback op jouw eigen case

✓ De UX Academy Slack community, waar onze trainers je blijvend helpen, ook ná de training

Schermafbeelding 2019-02-11 om 12.46.16.

Inclusief rollenspel met trainingsacteur!

UX SENIOR LEADERSHIP
OPLEIDING

Leer businessdoelen te combineren met gebruikersbehoeften in een ux strategie. Update je kennis over design systems, storymapping en
design sprints. Leer in de rol te komen van ux consultant. Neem je eigen case mee en breng je stakeholders in kaart. Ga hiermee je team beïnvloeden en meer draagvlak krijgen als leider. Leer onderhandelingen- en gesprekstechnieken toe te passen met een acteur om je team te overtuigen.   

INHOUD OPLEIDING UX SENIOR LEADERSHIP

OPTIMALE UX WERKSTRUCTUUR INRICHTEN

  • Ga een UX-strategie maken om businessbelangen beter in je ontwerp te integeren 

  • Ontdek hoe een design system 
    structuur brengt in je werkomgeving

  • Krijg een template mee hoe je overzicht kan houden op al je userdatabronnen en hoe je deze effectiever kunt inzetten in je organisatie, zodat je een data-driven werkstructuur promoot

  • Ga zelf oganisatiedoelen en gebruikersbehoeften verbinden

  • Breng business belangen in kaart

  • Herken geschikte business-doelstellingen vanuit gebruikerswensen 

VERDIEPING OP UX SKILLS EN THEORIE

  • Ga persona's optimaliseren met complexe data-bronnen

  • Maak een ux strategie en/of een ux beleid/visiestuk

  • Maak een storymapping 

  • Leer prioriteren vanuit een UX-backlog en userdata bronnen

  • Maak een stakeholderanalye van je eigen case

  • Kom met een persoonlijk projectomgevingsplan hoe je stakeholders gaat overtuigen

  • Leer sterk onderhandelen met de Multi Gains Approach en oefen dit met een acteur

  • Oefen conflicten beter op te lossen door lastige gesprekken goed voor te bereiden

CREËEREN VAN DRAAGVLAK

  • Krijg tips en adviezen om op 3 niveaus draagvlak te creëeren voor UX in organisaties 

  • Maak een stakeholder scan, stakeholder matrix en onion model voor je eigen case

  • Leer handelen als een UX-manager met een hoger denk- en handelingsniveau

  • Zet een multidisciplinaire samenwerking op door mensen en hun belangen te verbinden

  • Leer onderhandelen en conflictgesprekken voeren met een acteur

  • Ontdek hoe je collectieve belangen kunt onderscheiden in je team, en leer je UX team aan te sturen